fa-IR   English (United States)

شرکت دانش بنیان پیشران ماشین تبریز

طراح ومجری  سیستم های شستشوی روباتیک

محصولات
Download Catalog Products

لینک کارواشی
مقالات کارواش
کد مطلب : 616  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 2856   |   تاریخ درج: جمعه, بهمن 12, 1397   |   ساعت: 12:00 ق.ظ   |   منبع / نویسنده مطلب: مدیر سایت

 

کارواش اتوماتیک بهتر است ویا کارواش سنتی؟

کارواش اتوماتیک بهتر است ویا کارواش سنتی؟


کارواش اتوماتیک  یا کارواش سنتی؟

کارواش اتوماتیک بهتر است ویا کارواش سنتی؟

جواب سوال فوق برای مشتریانی که قصد ایجاد کارواش را دارند می تواند مفید باشد. شما با مطالعه مقاله فوق در انتخاب خود برای سرمایه گذاری هر کدام از شغل های فوق به صورت آگاهانه ودقیق تر تصمیم گیری خواهید کرد.

اولین سوالی که ما را به هدف اصلی میتواند نزدیک تر کند اینست:

تفاوت اصلی کارواش اتوماتیک با کارواش سنتی در چیست؟

فرایند شستشو شامل روشویی وخشک کردن در کارواش اتوماتیک توسط دستگاه کارواش اتوماتیک انجام می پذیرد. ولی در کارواش سنتی، توسط پمپ های فشارقوی و توسط کارگران  فرایند فوق ‌انجام میگیرد. تفاوت های اصلی و مهم، به اختصار با توضیحات مفیدتر در ادامه اشاره خواهد شد.

تفاوت های اصلی عبارتند از:

  1. سرمایه مورد نیاز
  2. سرمایه اجاره کارواش
  3. کیفیت کار
  4. زمان وسرعت کار
  5. ابعاد مورد نیاز کارواش
  6. مقدار مصرف حامل های انرژی و موادشوینده
  7. تعدادکارکنان مورد نیاز
  8. تعدادشستشو اتومبیل

تفاوت موارد بالا ونکات دیگر ماهیت اصلی هر دونوع کارواش را به تفکیک روشن می کند.

  1. سرمایه مورد نیاز برای افتتاح کارواش سنتی با تجهیزات اولیه  که شامل ۲ عدد پمپ کارواش ویک عدد سیستم کفپاش و ۲ عدد جارو برای نظافت داخلی به همراه سیستم تاسیسات و برق کارواش میباشد. ولی در کارواش اتوماتیک به جز قسمتی از موارد بالا ، سرمایه یک دستگاه کارواش اتوماتیک به همراه هزینه زیرسازی نیز مورد نیاز است.
  2. مورد دوم که هزینه مورد نیاز برای اجاره و رهن زمین کارواش از سرمایه مورد نیاز هردو مدل کارواش است. در هر دو نوع کارواش اتوماتیک وسنتی زمینی سرمایه ای برای اجاره ویا رهن نیاز است که این مورد برای هر دومورد کارواش تقریبا یکسان می باشد.
  3. بند های سوم وچهارم شامل کیفیت وزمان و سرعت شستشوی اتومبیل می باشد. معمولا بدلیل اینکه شستشو وخشک کردن در کارواش اتوماتیک توسط دستگاه با کیفیت ثابت ومدت زمان حداقل انجام می شود. ولی در کارواش سنتی شستشوی اتومبیل توسط کارگران به صورت دستی انجام میگیرد وکیفیت شستشو بستگی به نحوه کار کارکنان دارد. کارکنان با درآمد و انعام بیشتر ممکن است بیشتر وبهتر کار کنند ولی با مرور زمان خود این مقوله با مشکلات متعددی روبرو می گردد. با مرور زمان کارگران به وضعیت حقوق و انعام مشتریان عادت نموده و معمولا کیفیت و سرعت شستشو با خستگی کارگران کاهش می یابد.
  4. مقدار مصرف حامل های انرژی در کارواش اتوماتیک به دلیل عدم دخالت کارگران همیشه به صورت بهینه و ثابت می باشد. ولی در کارواش سنتی کارگران مقدار این مصرف را تعیین می کنند ممکن است کارگری برای گرفتن انعام بیشتر از مشتری،  زمان بیشتری برای شسشوی اتومبیلی صرف نماید. لذا کارواش اتوماتیک به صورت بهینه تر فرایند شستشو را انجام می دهد.
  5. مسئله بعدی تعداد کارکنان مورد نیاز در یک کارواش می باشد به غیر از روشویی وخشک کردن اتومبیل، تقریبا تعداد کارکنان هر دو مدل کارواش یکی می باشد. در نظافت داخلی اتومبیل تعدادکارکنان هردو مدل کارواش یکسان است. ولی در مراحل روشویی و خشک کردن تعداد کارکنان در کارواش سنتی، معمولا ۳ برابر کارواش اتوماتیک می باشد. علت تعدد کارکنان در کارواش سنتی زمان بر بودن شستشو توسط نفر می باشد مدت زمان هرشستشو وخشک کردن در کارواش سنتی بدون درتظر گرفتن نوبت کارواش، برای هر اتومبیل تقریبا ۴۵ دقیقه زمان صرف می کند. مدت زمان توقف هر خودرو در مجموعه، در صورتیکه  تعداد کارکنان کمتر باشد افزایش و غیر قابل تحمل برای مشتریان خواهد بود.
  6. تعداد شستشو در کارواش اتوماتیک به دلیل مکانیزه بودن سیستم روزانه حداقل  از ۱۰۰الی ۲۵۰ عدد  امکانپذیر می باشد ولی در کارواش سنتی به علت دستی بودن حداکثر تعداد ۵۰ عدد شستشو اتومبیل توسط کارگران امکانپذیر است.

خلاصه نتایج:

  • سرمایه مورد نیاز در کارواش سنتی به غیر از هزینه رهن محل کارواش، تقریبا از ۲۰ الی ۲۵ میلیون تومان میتواند متغیر باشد و در کارواش اتوماتیک سرمایه مورد نیاز از ۷۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان بسته به مدل دستگاه می تواند متغیر باشد.
  • کیفیت شستشو در کارواش اتوماتیک ثابت بوده ولی در کارواش سنتی کیفیت شستشو به کارکنان کارواش بستگی دارد و در صورت خستگی کارکنان کیفیت کاهش می یابد.
  • سرعت شستشو در کارواش اتوماتیک بیشتر از کارواش سنتی می باشد وبه همان علت نیز تعداد شستشو در کارواش اتوماتیک حداقل ۳ برابر کارواش سنتی می باشد.
  • مقدار مصرف حامل های انرژی در کارواش اتوماتیک ثابت وبهینه میباشد ولی در کارواش سنتی مقدار مصرف بستگی به نحوه فعالیت کارکنان دارد و معمولا مقدار مصرف بیشتر از حد مجاز می باشد.
  • تعداد کارکنان در کارواش سنتی ۳ برابر کارواش اتوماتیک می باشد.
  • ابعاد محل در کارواش اتوماتیک معمولا کوچکتر وبهینه تر از کارواش سنتی می تواند باشد.
  • عوامل دیگری نیز در انتخاب نوع کارواش می تواند موثر باشد که معمولا قابل توجه نمی باشند.
Share نسخه مخصوص چاپ
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت پیشران ماشین میباشد.
Setak Total Web Solutions
generated by: PGP™ | Hosted by: i-Host™
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟