fa-IR   English (United States)

شرکت دانش بنیان پیشران ماشین تبریز

طراح ومجری  سیستم های شستشوی روباتیک

محصولات
Download Catalog Products

لینک کارواشی
مقالات کارواش
کد مطلب : 636  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 2481   |   تاریخ درج: يکشنبه, ارديبهشت 08, 1398   |   ساعت: 11:25 ق.ظ   |   منبع / نویسنده مطلب: مدیر سایت

 

تفاوت کارواش اتوماتیک با سنتی از دیدگاه مشتریان

تفاوت کارواش اتوماتیک با سنتی از دیدگاه مشتریان


تفاوت کارواش اتوماتیک با سنتی از دیدگاه مشتریان

این روزها بیشتر افراد به علت مشغله کاری، کمبود وقت و خستگی حاصل از روزهای کاری سخت ترجیح می دهند از کارواش برای شستشوی اتومبیل خودشان استفاده کنند. در حال حاضر در ایران دو نوع کارواش عادی و اتوماتیک فعالیت می کنند که هر کس بر اساس میل و سلیقه شخصی خود می تواند از آنها استفاده کند . شما کدام نوع کارواش را می پسندید کارواش عادی یا اتوماتیک و آیا از مزایا و معایب هریک کاملا آگاه هستید ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت کارواش اتوماتیک با عادی در ادامه با ما همراه باشید.

 تفاوت کارواش اتوماتیک با عادی در چیست؟

  کارواش های عادی از روش های قدیمی شستشوی خودرو  یعنی سطل حاوی مواد شوینده و اسفنج  استفاده می کنند , عمل شستشوی خودرو توسط کارگران کارواش و به صورت کاملا دستی صورت می گیرد  و البته تعداد کارواش عادی در سطح شهرها به نسبت بیشتر از کارواش اتوماتیک است و به دلیل هزینه کمتر معمولا طرفدار بیشتری نیز دارد. کارواش اتوماتیک نسبت به کارواش عادی قدمت کمتری دارد و چند سالی است که وارد کشور ما شده است . در کارواش اتوماتیک شستشوی خودرو بدون دخالت دست و با سرعت بیشتری در یک پروسه کاملا اتوماتیک صورت می گیرد. از نظر مساحت مورد نیاز کارواش عادی در مقایسه با کارواش اتوماتیک به مساحت بیشتری نیاز دارد چون هر خودرو در یک جایگاه و توسط کارگران مختلف شسته می شود.

 تفاوت زمان شستشو در کارواش اتوماتیک با عادی

زمان شستشوی خودروی شما در کارواش اتوماتیک و عادی متفاوت است . در حالیکه شستن خودرو در  توسط دستگاه ها ۵ تا 7 دقیقه طول می کشد , مدت زمان شستشو در کارواش عادی از ۲۰ تا ۴۰ دقیقه متفاوت است . بنابراین از لحاظ صرفه جویی در وقت می توان گفت کارواش اتوماتیک نسبت به کارواش عادی ارجح است و شما به راحتی می توانید حین بازگشت به منزل طی ۵ تا ۱۰ دقیقه خودروی خودتان را بشویید.

 

تفاوت هزینه کارواش اتوماتیک با عادی

یکی از دلایل استفاده کمتر از کارواش اتوماتیک نسبت به کارواش عادی هزینه شستشوی خودرو است . طبیعتا به دلیل تجهیزات بکار گرفته شده در کارواش اتوماتیک هزینه شستشو در این کارواش بالاتر است و افراد با توجه به بودجه خودشان می توانند از کارواش عادی یا اتوماتیک استفاده کنند ولی باید در نظر داشته باشید که هزینه بالاتر کارواش اتوماتیک به دلیل منافع بالاتر این نوع شستشو است که در ادامه ذکر خواهد شد.

 تفاوت کیفیت شستشو ی خودرو  در کارواش اتوماتیک با عادی

شستشوی خودرو در کارواش اتوماتیک بسیار دقیق تر و تمیزتر صورت می گیرد و اکثر مشتریان بعد از مراجعه به کارواش اتوماتیک رضایت بیشتری دارند . در کارواش عادی شلنگ های آب قدرت شستشوی کامل مواد شوینده را ندارند و معمولا لکه های حاصل از این مواد پس از خشک شدن روی خودرو نمایان می شود . تنها مشکل کارواش اتوماتیک این است که دسترسی به گوشه و کناره های ماشین توسط برس ها دشوار است و با شستشوی دستی خیلی بهتر می توان به این نقاط دسترسی پیدا کرد و این مسئله یکی از دلایلی است که برخی افراد مایل به استفاده از کارواش عادی هستند .

 

تفاوت امنیت کارواش اتوماتیک با عادی برای خودرو

برس های شستشوی خودرو در کارواش اتوماتیک طوری طراحی شده اند که نسبت به اسفنج و دستمال آسیب کمتری به رنگ ماشین بزنند . علاوه بر این مواد شوینده ای که در کارواش اتوماتیک به کار می روند محیط زیست دوست هستند و نسبت به مواد شوینده خانگی که معمولا در کارواش های عادی مورد استفاده قرار می گیرند ،آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کنند.

علاوه بر این شستشو در کارواش عادی توسط کارگران کارواش صورت می گیرد که امکان صدمه رسیدن به خودرو بیشتر از روش اتوماتیک است به عنوان مثال مواد زائد حاصل از شستشوی مکرر که در سطل حاوی مایع شوینده جمع می شود می تواند باعث ایجاد خط و خش روی خودرو شود . از لحاظ صرفه جویی در مصرف آب نیز کارواش اتوماتیک به صرفه تر است زیرا نیاز به استفاده از شلنگ آب برای شستشوی خودرو نیست که با توجه به کم آبی عمومی کشور و بحران آب در جهان می تواند یک گزینه عالی باشد.

 خشک کردن خودرو در کارواش اتوماتیک و عادی

 پس از شستشوی خودرو مسئله مهم دیگر خشک کردن آن است تا لکه های آب یا باقی مانده مواد شوینده روی خودرو اثری به جا نگذارد . در کارواش عادی عمل خشک کردن خودرو با دست و با استفاده از دستمال صورت می گیرد که در صورت بالا بودن مهارت فرد این عمل به خوبی انجام می شود ولی نسبت به کارواش اتوماتیک زمان بر خواهد بود .در کارواش اتوماتیک خشک کردن خودرو در یک پروسه سریع و بدون دخالت دست و با استفاده از دستگاه های دمنده پر قدرت انجام می شود که تمام لکه های روی بدنه و شیشه های خودرو را پاک کرده و به عبارتی خودرو را برق می اندازد.

 خدمات اضافی در کارواش اتوماتیک و عادی

در کارواش اتوماتیک برخلاف کارواش عادی برنامه های شستشوی متعددی را می توان بر اساس تمایل مشتری تنظیم نمود به عنوان مثال گزینه هایی مانند نظافت داخل خودرو ، زیرشویی خودرو ، واکس پاشی و رینگ شویی و حتی سیستم مکانیزه برای شستشوی کفی وجود دارد که شما به دلخواه می توانید از هریک استفاده کنید . اما در کارواش های عادی خدمات محدودتری به مشتریان ارائه می شود و همین امر بر گرایش افراد به نوع کارواش تاثیرگذار خواهد بود.

 

Share نسخه مخصوص چاپ
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت پیشران ماشین میباشد.
Setak Total Web Solutions
generated by: PGP™ | Hosted by: i-Host™
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟